Հետզհետե երեխաները համացանց են մտնում ավելի վաղ տարիքից. Զարգացած երկրներում համացանցից օգտվող դպրոցականների թիվը աննախադեպ աճում է: Շատ երեխաներ համացանցն օգտագործում նաև դպրոցում` վեց տարեկանից: Այնուամենայնիվ, տաս տարեկանից փոքր երեխաները հիմնականում քննադատական հմտություններ չունեն համացանցում մենակ լինելու համար, հետևաբար, մինչ այս տարիքը դուք պետք է մշտապես մասնակցեք նրանց համացանցային գործունեությանը: Եղեք երեխաների հետ, երբ նրանք համացանցում են: Համոզվեք, որ նրանք օգտնվում են ձեր նախընտրած կայքերից: Սովորեցրեք նրանց երբեք չբացահայտել անձնական ինֆորմացիան համացանցում:
Ավելի ճիշտ կլինի, որ երեխաները օգտվեն ընտանեկան էլեկտրոնային հասցեներից, քան թե ունենան իրենց սեփականը: Երբ նրանք մեծանան և ցանկանան լինել ավելի անկախ, կարող եք նրանց տալ անձնական հասցե: Այն կարող է տեղակայված լինել ընտանեկան փոստարկղում, որպեսզի դուք կարողանաք տեղեկանալ ստացած կասկածելի թվացող հաղորդագրությունների մասին: Հարցրեք ձեր համացանցային ծառայության մատակարարին, թե ի˚նչ ծառայություններ է ապահովում ընտանեկան էլեկտրոնային հասցեների համար:
7 դասարանում արդեն շատ երեխաներ ուզում են ունենալ իրենց սեփական համացանցային հասցեն, այն կարող է լինել Gmail, Yahoo համակարգերում: Համոզվեք, որ նրանք ձեռնարկել են բոլոր նախազգուշական միջոցառումները` պահպանելու համար իրենց էլեկտրոնային հասցեն օտարների կողմից ոչ ցանկալի էլ-հաղորդագրություններ ստանալուց:
7 դասարանում արդեն շատ երեխաներ ուզում են ունենալ իրենց սեփական համացանցային հասցեն, այն կարող է լինել Gmail, Yahoo համակարգերում: Համոզվեք, որ նրանք ձեռնարկել են բոլոր նախազգուշական միջոցառումները` պահպանելու համար իրենց էլեկտրոնային հասցեն օտարների կողմից ոչ ցանկալի էլ-հաղորդագրություններ ստանալուց:
Կարևոր է իմանալ, որ կանոնները դրական ազդեցություն ունեն երեխաների վարքի վրա: Հետազոտությունները ցույց են տալիս, որ օրինակ` «իրական կյանքում չի կարելի ինտերնետային ծանոթին հանդիպել» կանոնին ծանոթանալուց հետո մեկուկես անգամ կրճատվում է սխալ վարվելու հավանականությունը: Չնայած երեխաները հակված են խախտելու կանոնները, սակայն դրանց գոյությունը դրական դեր է ունենում նրանց վարքագծի վրա:
Այն անչափահասները, որոնց ընտանիքներում ընդունված չեն համացանցից օգտվելու կանոններ, կրկնակի անգամ ավելի հակված են մտնելու անպատշաճ բովանդակությամբ կայքեր:
Երեխաների հետ համաձայնության եկեք համացանցի օգտագործման կանոնների մասին և ձևակերպեք տանը համակարգչից օգտվելու իրավունքներն ու պարտականությունները:
Համոզվեք,որ համաձայնությունը հստակ է .
որտե˚ղ կարող են երեխաները նավարկել ցանցում և ի˚նչ կարող են նրանք այնտեղ անել,
որքա˚ն ժամանակ կարող են նրանք անցկացնել համացանցում,
ի˚նչ անել, երբ ինչ-որ բան անհանգստացնում է նրանց,
ինչպե˚ս պահպանել սեփական ինֆորմացիան,
ինչպե˚ս ապահովել անվտանգությունը ինտերակտիվ միջավայրերում,
ինչպե˚ս վարվել բարեկիրթ և պատասխանատվորեն, երբ ցանցում են:
Այն անչափահասները, որոնց ընտանիքներում ընդունված չեն համացանցից օգտվելու կանոններ, կրկնակի անգամ ավելի հակված են մտնելու անպատշաճ բովանդակությամբ կայքեր:
Երեխաների հետ համաձայնության եկեք համացանցի օգտագործման կանոնների մասին և ձևակերպեք տանը համակարգչից օգտվելու իրավունքներն ու պարտականությունները:
Համոզվեք,որ համաձայնությունը հստակ է .
որտե˚ղ կարող են երեխաները նավարկել ցանցում և ի˚նչ կարող են նրանք այնտեղ անել,
որքա˚ն ժամանակ կարող են նրանք անցկացնել համացանցում,
ի˚նչ անել, երբ ինչ-որ բան անհանգստացնում է նրանց,
ինչպե˚ս պահպանել սեփական ինֆորմացիան,
ինչպե˚ս ապահովել անվտանգությունը ինտերակտիվ միջավայրերում,
ինչպե˚ս վարվել բարեկիրթ և պատասխանատվորեն, երբ ցանցում են:
Ձեր երեխաների մասնակցությունը կարևոր է համաձայնության գալու համար: Տպեք և ունեցեք այն տնային համակարգչի մոտ` հիշեցնելու բոլորին այդ կանոնների մասին: Պարբերաբար վերանայեք այն և թարմացրեք` ձեր երեխաների մեծանալուն զուգընթաց:
Զարգացած երկրներում ակնթարթային հաողրդակցումը փոխարինել է հեռախոսին որպես հաղորդակցության հիմնական միջոցի նույնիսկ 4-րդ դասարանի աշակերտների համար: Հետազոտությունները ցույց են տալիս, որ այդ երկրների 5-րդ դասարանի աշակերտների 43 տոկոսը օրվա ընթացքում հաղորդակցվում է հաղորդագրություններով, այնպես որ այս ընդունված միջոցի չընդունումը կսահմանափակի ձեր երեխայի հասարակական կյանքը: Այն պահից երբ երեխաները սկսում են օգտագործել ակնթարթային հաղորդակցությունը, մեծանում է ծնողների դերը` ապահովելու համար նրանց անձնական տվյալների ապահովությունը և օգնելու նրանց պատասխանատվությամբ կիրառել
այդ տեխնոլոգիան:
Անկթարթային հողորդակցման կանոնները պետք է ընդգրկեն հետևյալը.
Անկթարթային հողորդակցման կանոնները պետք է ընդգրկեն հետևյալը.
- չլրացնել
անձնական կենսագրությունը,
- երբեք
չխոսել անծանոթի հետ (պետք է
պարբերաբար ստուգել նրանց զրուցակիցների ցանկը` համոզվելու համար,
որ երեխաները գիտեն յուրաքանչյուրին),
չուղարկել ասեկոսեներ, բամբասանքներ կամ չարակամ և ագրեսիվ հաղորդագրություններ:
Այո°: Ակնթարթային հաղորդակցման ծրագրերը կարող են զրույցը ավտոմատ պահպանել է ձեր համակարգչում: Գտեք "My chat logs" թղթապանակը, սովորաբար այն լինում է C:\My Documents\. –ում է: Սակայն եթե երեխաները գիտեն այս հնարավորության մասին, նրանց համար դժվար չէ արգելափակել այս հատկանիշը: Ի վերջո, բաց զրույցներ ունենալը երեխաների հետ ավելի նախընտրելի է նրանց լրտեսելուց: Ինչ վերաբերում է տեխնոլոգիաներին` երեխաները միշտ մի քայլ առաջ են ծնողներից: Ավելի լավ է երեխայի հետ միասին կանոններ մշակել և վստահ լինել, որ երեխան կհետևի դրանց:
Հետազոտությունները ցույց են տալիս, որ սոցիալական ցանցերը մեծ դեր են կատարում երեխաների շրջանում. զարգացած երկրներում այդ կայքերը հատկապես շատ են սիրված 8-11 տարեկան աղջիկների կողմից: Օգտվողները ստեղծում են իրենց կենսագրությունները այս կայքերում, հաճախակի մուտքագրելով անձնական ինֆորմացիա և նկարներ:
Facebook և Odnoklassniki ցանցերում առկա ոչ պատշաճ բովանդակությունը կարող է հասանելի դառնալ այնտեղ գրանցված երեխաներին:
Անպայման հետևեք, որ Երեխաները բլոգներում և սոցիալական ցանցերում խուսափեն անձնական տեղեկատվաության հրապարակումից:
Facebook և Odnoklassniki ցանցերում առկա ոչ պատշաճ բովանդակությունը կարող է հասանելի դառնալ այնտեղ գրանցված երեխաներին:
Անպայման հետևեք, որ Երեխաները բլոգներում և սոցիալական ցանցերում խուսափեն անձնական տեղեկատվաության հրապարակումից:
Ուսումնասիրությունները ցույց են տալիս, որ զարգացած երկրներում երեխաների 22 տոկոսը ունեն վեբխցիկներ (11 տարեկանների 31%):
Ապահովության և անվտանգության համար վեբխցիկները կարող են միացված լինել միայն վերահսկելի սենյակում:
Կարևոր է հաստատել ընտանեկան կանոններ վեբխցիկների համար, որոնք ներառում են հետևյալը.
- Վեբ-խցիկով հաղորդակցվեք միայն ծանոթ մարդկանց հետ,
- Հիշեք,
որ ոսպնյակի գլխիկը փակ կամ վեբխցիկը անջատված պետք
լինի, երբ համակարգիչը
չեք օգտագործվում,
- Վեբխցիկի
դիմաց մի արեք այնպիսի բաներ որից կարող եք ամաչել,
Վեբխցիկի տեսաերիզները մի տեղադրեք համացանցում :
Համացանցը հրաշալի միջոց է երիտասարդների համար, բայց հատկապես նրանց համար, ովքեր շփման և հաղորդակցման դժվարություններ ունեն: Համակարգչին լավ տիրապետող երեխաները կարող են փայլել համացանցում և բարձրացնել իրենց ինքնագնահատականը, քանիոր արտաքին տեսքն ու մարզական կարողությունները կարևոր չեն: Այնուամենայնիվ, չափից ավելի համակարգչի օգտագործումը կարող է նպաստել ինքնամփոփ երեխաների ավելի մեկուսացմանը իրենց հասակակիցներից կամ խանգարել ուսումնառությանը:
Մինչ լուրջ խնդիրներ ի հայտ գալը ծնողներն ու ուսուցիչները սովորաբար տեղյակ չեն լինում այս զարգացումների մասին,: Մի կողմից ցանցային գործունեությունը հեշտ է թաքցնել ծնողների ուշադրությունից, մյուս կողմից համացանցային կախվածության վտանգը լայնորեն ճանաչում չի ստացել առ այսօր:
Սահմանեք համակարգչի օգտագործման կանոններ և փորձեք համատեղել այն ավելի ակտիվ ֆիզիկական գործունեությամբ: Մի մոռացեք, որ համացանցին միացած համակարգիչը չպետք է լինի երեխայի սենյակում:
Մինչ լուրջ խնդիրներ ի հայտ գալը ծնողներն ու ուսուցիչները սովորաբար տեղյակ չեն լինում այս զարգացումների մասին,: Մի կողմից ցանցային գործունեությունը հեշտ է թաքցնել ծնողների ուշադրությունից, մյուս կողմից համացանցային կախվածության վտանգը լայնորեն ճանաչում չի ստացել առ այսօր:
Սահմանեք համակարգչի օգտագործման կանոններ և փորձեք համատեղել այն ավելի ակտիվ ֆիզիկական գործունեությամբ: Մի մոռացեք, որ համացանցին միացած համակարգիչը չպետք է լինի երեխայի սենյակում:
Եվ վերջապես, հետևեք որքան ժամանակ եք ինքներդ օգտագործում համացանցը: Արդյո˚ք դուք ժամեր չեք անցկացնում ցանցում: Եթե այո, ապա ձեր երեխաները, բնականաբար, կհետևեն ձեր օրինակին:
9. Ի՞նչ պետք է իմանան երեխաները համակարգչային վիրուսների մասին:
Վիրուսը վնասակար համակարգչային ծրագիր է, որ «վարակում է» համակարգչի ֆայլերը բազմաթիվ պատճեններ թողնելով: Որոշ կայքերի օգտագործումը խոցելի են դարձում համակարգիչները վիրուսների համար: Էլ-փոստին կցված ֆայլերը վիրուսների փոխանցման ամենատարածված ձևն են, բայց վիրուսները կարող են ներբեռնվել նաև ֆայլերի փոխանակման և ակնթարթային հաղորդակցման ծրագրերի միջոցով: Տեղեկացրեք երեխաներին, որ չի կարելի բացել անծանոթ մարդկանցից ստացած էլեկտրոնային նամակներն ու կցված ֆայլերը; Չի կարելի ներբեռնել ".exe" անվանումով ֆայլեր; երբեք չի կարելի ներբեռնել ծրագրեր առանց ծնողների թույլտվության: Դուք կարող եք պաշտպանել ձեր համակարգիչը ժամանակակից հրապատ (firewall) և հակավիրուսային ծրագրերի օգնությամբ:
Վիրուսը վնասակար համակարգչային ծրագիր է, որ «վարակում է» համակարգչի ֆայլերը բազմաթիվ պատճեններ թողնելով: Որոշ կայքերի օգտագործումը խոցելի են դարձում համակարգիչները վիրուսների համար: Էլ-փոստին կցված ֆայլերը վիրուսների փոխանցման ամենատարածված ձևն են, բայց վիրուսները կարող են ներբեռնվել նաև ֆայլերի փոխանակման և ակնթարթային հաղորդակցման ծրագրերի միջոցով: Տեղեկացրեք երեխաներին, որ չի կարելի բացել անծանոթ մարդկանցից ստացած էլեկտրոնային նամակներն ու կցված ֆայլերը; Չի կարելի ներբեռնել ".exe" անվանումով ֆայլեր; երբեք չի կարելի ներբեռնել ծրագրեր առանց ծնողների թույլտվության: Դուք կարող եք պաշտպանել ձեր համակարգիչը ժամանակակից հրապատ (firewall) և հակավիրուսային ծրագրերի օգնությամբ:
Դուք կարող եք տեսնել երոխաների “ինտերնետային պատմությունը”, բայց համակարգչին լավ տիրապետող երեխաները գիտեն` ինչպես թաքցնել իրենց “համացանցային հետքերը”: Համացանցի օգտագործման կանոնները պարզաբանելն ու բաց երկխոսությունը երեխաների հետ ավելի օգտակար են, քան նրանց անձնական աշխարհ ներխուժելը:
Երբ դուք նավարկում եք համացանցում, ձեր վեբ զննարկիչը (Microsoft Internet Explorer կամ Google Chrome) հավաքում է տեղեկություն այն տեղերի մասին, ուր այցելել եք և պահում այն համակարգչում:
Երբ դուք նավարկում եք համացանցում, ձեր վեբ զննարկիչը (Microsoft Internet Explorer կամ Google Chrome) հավաքում է տեղեկություն այն տեղերի մասին, ուր այցելել եք և պահում այն համակարգչում:
Դուք կարող եք “արգելափակել” այն անձին, որ անհանգստացնող կամ ագրեսիվ հաղորդագրություններ է ուղարկում: Կան “արգելափակող” միջոցներ էլ- փոստի և ակնթարթային հաղորդակցման ծրագրերում: Պահեք բոլոր անհանգստացնող հաղորդագրությունները և ուղարկեք այն ձեր երեխայի էլ-փոստի սպասարկումն ապահովող ընկերությանը: Շատ ծառայություններ ունեն համապատասխան միջոցներ, որոնք թույլ չեն տալիս օգտվողներին համացանցում անհանգստացնել ուրիշներին:
Եթե անհանգստացնող հաղորդագրությունը հրապարակված է որևէ վեբ կայքում, կապվեք ձեր Ինտերնետային ծառայության մատակարարին և խնդրեք պարզել, ում կողմից է տրամադրված հոստինգը: Այնուհետև, կարելի է կապվել հոստինգ տրամադրող ծառայության մատակարարին և վիրավորական հաղորդագրությունները ներկայացնել նրանց ուշադրությանը: Դուք կարող եք դիմել նաև ոստիկանություն: Ագրեսիայի նման դրսևորումները հանցանք են համարվում, թե՛ իրական աշխարհում, թե՛ համացանցում: Ապօրինի է համարվում այն հաղորդակցումը, որը հարցի տակ է առնում մի այլ մարդու ապահովության զգացումը
Ֆիլտրող գործիքները, կամ զտիչները կարող են օգտակար լինել փոքր երեխաների համար լրացնելու, բայց ոչ փոխարինելու ծնողական հսկողությունը: Ֆիլտրերը և արգելափակիչները հուսալի և վերջնական լուծումներ չեն և հաճախ նրանք ձախողվում են` թույլ տալով անպատշաճ նյութի մուտք: Համաձայն 2007թ-ի սպառողների զեկույցի` ֆիլտրերը չեն արգելափակել առարկելի կայքերի 20 տոկոսը: Նրանք կարող են արգելափակել նաև շատ օգտակար նյութեր, որոնք անհրաժեշտ են երեխաներին ուսման գործընթացում:
Թեպետ ֆիլտրերը օգտակար կարող են լինել, երբ երեխաները փոքր են, մեծանալուն զուգընթաց անհրաժեշտ է, որ նրանք որոշակի կանոններ սովորեն` համացանցում ապահով ու պատասխանատու վարքագիծ դրսևորելու համար: Ծնողները և ուսուցիչները լավագույնս կարող են ուղղորդել երեխաներին, թե ինչպես պատասխանատվությամբ օգտագործել համացանցը:
Թեպետ ֆիլտրերը օգտակար կարող են լինել, երբ երեխաները փոքր են, մեծանալուն զուգընթաց անհրաժեշտ է, որ նրանք որոշակի կանոններ սովորեն` համացանցում ապահով ու պատասխանատու վարքագիծ դրսևորելու համար: Ծնողները և ուսուցիչները լավագույնս կարող են ուղղորդել երեխաներին, թե ինչպես պատասխանատվությամբ օգտագործել համացանցը:
Կայքերի անձնական տվյալների պաշտպանության պայմանները հաճախ անորոշ են կամ անիրական: Երբ կարդում եք անձնական տվյալների պաշտպանության մասին, առաջին հերթին պարզեք`
որ տվյալներն են կուտակվում և ինչպե՞ ս է այդ ինֆորմացիան օգտագործվում (հատկապես, արդյոք այն վաճառվում է երրորդ կողմին);
ունե՞ք արդյոք հնարավորություն փոխելու կամ ջնջելու ձեր երեխայից ստացած տեղեկությունները,
ի՞նչ միջոցներ են կիրառվում երեխաների հաղորդագրությունները պաշտպանելու համար;
մինչ երեխայի անձնական տվյալների հրապարակումը , արդյո՞ք տվյալ կայքը փորձում էր ստանալ ծնողի համաձայնությունը:
որ տվյալներն են կուտակվում և ինչպե՞ ս է այդ ինֆորմացիան օգտագործվում (հատկապես, արդյոք այն վաճառվում է երրորդ կողմին);
ունե՞ք արդյոք հնարավորություն փոխելու կամ ջնջելու ձեր երեխայից ստացած տեղեկությունները,
ի՞նչ միջոցներ են կիրառվում երեխաների հաղորդագրությունները պաշտպանելու համար;
մինչ երեխայի անձնական տվյալների հրապարակումը , արդյո՞ք տվյալ կայքը փորձում էր ստանալ ծնողի համաձայնությունը:
Комментариев нет:
Отправить комментарий